ارتش همه اعتراضات را از اول تا آخر روز ، هنگام نماز ، هنگام نماز و هنگام نماز انجام مي داد. ماهانه تعدادي از رزمندگان ارشد اين نيرو در دفاع از ميهن به شهادت مي رسند. به گزارش تيتر نيوز ، پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ، اولين ارگان و سازماني كه كاملاً …
عقابان جاويد ارتش در تيرماه https://titr-news.ir/2021/06/عقابان-جاويد-ارتش-در-تيرماه/ تيتر نيوز Tue, 29 Jun 2021 03:21:43 0000 فرهنگ و هنر https://titr-news.ir/2021/06/عقابان-جاويد-ارتش-در-تيرماه/ ارتش همه اعتراضات را از اول تا آخر روز ، هنگام نماز ، هنگام نماز و هنگام نماز انجام مي داد. ماهانه تعدادي از رزمندگان ارشد اين نيرو در دفاع از ميهن به شهادت مي رسند. به گزارش تيتر نيوز ، پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ، اولين ارگان و سازماني كه كاملاً …
ارتش همه اعتراضات را از اول تا آخر روز ، هنگام نماز ، هنگام نماز و هنگام نماز انجام مي داد. ماهانه تعدادي از رزمندگان ارشد اين نيرو در دفاع از ميهن به شهادت مي رسند.
به گزارش تيتر نيوز ، پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران ، اولين ارگان و سازماني كه كاملاً مورد تأييد ايالات متحده قرار گرفت ارتش بود. در عين حال ، با توجه به ماهيت مأموريت و وابستگي شديد نيروي هوايي به تجهيزات حياتي و تجهيزات هوايي در ايالات متحده ، نيروي هوايي خودكفا است ، جهاد طراحي ، توليد ، تجهيز و خودكفا مي كند.
همه ماهانه تعدادي از رزمندگان ارشد اين نيرو در دفاع از ميهن به شهادت مي رسند. در اين گزارش ، شهداي نيروي هوايي در ماه جولاي را معرفي مي كنيم.
غلام حسين باستاني در 3 آوريل 1941 در مراغه متولد شد. وي پس از فارغ التحصيلي در رياضيات به نيروي هوايي پيوست و براي تكميل دوره خلباني به ايالات متحده اعزام شد. بنابراين ، در دوره پيشرفته پرواز ، در سال 1976 به عنوان بهترين دانشجو به ايران بازگشت و به عنوان خلبان هواپيماي “F-5” منصوب شد و به دسفول رفت. با افزايش حملات هوايي عراق ، پروازهاي گشت هوايي نيز افزايش يافت. صبح روز 25 ژوئيه ، ساعت 25:45 ، يك هواپيماي F كه توسط كاپيتان غلام حسين باستاني پرتاب شد ، براي پوشاندن مرزهاي جنوب غربي برخاست. از فرخنده تا شمالچا. هنگام چرخش به سمت چپ ، هواپيماي جنگنده وي مورد اصابت گلوله هاي ضدهوايي قرار مي گيرد و به سمت چپ مي چرخد ، خلبان نااميدانه تلاش مي كند جنگنده ها را به خاك ايران بياورد تا آنها اين كار را نكنند. عراق را ببخشيد و به همين دليل براي مدت كوتاهي كودتا كرد ، خود را از بقا محروم مي كند و در ناحيه شمالچا ، مايل هاي اطراف مرز و مايل هاي شمال شرقي خرمشهر ، رانش مي كند و لطف شهادت را دريافت مي كند.
سيد عبدالله برادران قوامي
سيد عبدالله برداران غيمي در اكتبر اسلامي. در ماه مه در نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ثبت نام شد و در 7 ژوئيه در پايگاه هوايي آميدا به شهادت رسيد. ميزان سقوط به حدي بود كه هواپيماي جنگنده F-7 توسط كاپيتان عبدال بردان غيمي و كمك خلبان آن شهيد والامقام ، خلبان بهروز محمودي ، براي انجام يك پرواز آموزشي از پايگاه آميدا به پرواز درآمد ، اما مدت كوتاهي بعد ، به دليل نقص فني ، خلبانان برگشتند و خود را براي پرواز اضطراري آماده كردند ، متأسفانه تلاش دو خلبان ناكام ماند و هواپيما در آغاز ون راننده برخورد كرد و هر دو خلبان كشته شدند. شهيد غيمي در بهشت زهرا (س) تهران به خاك سپرده شد. از اين شهيد بزرگوار كودكي نيز به يادگار مانده است.
رحيم زاگي مقدم
رحيم زاگي مقدم در 13 132424 در بند انزلي متولد شد. وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه و دريافت ديپلم به تهران رفت و در مدرسه خلباني ثبت نام كرد تا به نيروي هوايي بپيوندد. وي آموزش اوليه پرواز خود را در ايران و دوره هاي پيشرفته و فوق ليسانس خود را در ايالات متحده به پايان رساند و پس از دريافت “بال” به عنوان خلبان هواپيماهاي F-5 منصوب شد. وي پس از گذراندن دوره فوق به خلبانان شكار پيوست و با توانايي و شايستگي به درجه استاد خلبان ارتقا يافت.
زاگي مقدم اغلب در دوران دفاع مقدس با دشمن روبرو مي شد و عليه مهاجمان مي جنگيد و دشمن را در خاك خودش شكست مي داد. در طول جنگ سلطه ، دلاوري هاي خلبان مقدم خشم دشمن بعث را برانگيخته بود و آنچه دشمنان بعث نمي توانستند انجام دهند ، اعضاي گروهك تروريستي منافقين اين خلبان زيرك را شناسايي و در ژوئيه 198 كشتند آنها تا 13 مه به او حمله كردند. سمت راست عمودي هواپيما منفجر شد ، هواپيما هنگام پرواز آتش گرفت ، خلبان هواپيما را تا آخرين لحظه كنترل كرد تا از سقوط آن به رمپ پرواز جلوگيري كند و از حمله بزرگ جلوگيري كند. فاجعه ، اما او در اثر اين حادثه به درجه رفيع شهادت نائل شد.
فرهاد قمشي
فرهاد قمشي در سال 134343 در استان تهران متولد شد. از كودكي او نمونه اي از اخلاق خوب بود. پدرش افسر فني ارتش بود. او اولين فرزند خانواده بود. وي پس از فارغ التحصيلي از دبيرستان در سال 1983 و دريافت ديپلم ، به دليل علاقه زيادي كه به خدمت در ارتش و دوره آموزش خلباني و كسب مهارت در اين زمينه داشت ، به ارتش پيوست و بعداً به موفقيت دست يافت. وي در سال 1990 ازدواج كرد
يكي از خصوصيات اخلاقي شهيد صبر ، گذشت ، فداكاري و احترامي است كه براي خانواده اش قائل است. سرانجام اين سرباز مقدس انقلاب در 25 تيرماه سال 1371 ، در همدان بر اثر سانحه هوايي به شهادت رسيد و پيكر مطهر وي در امامزاده محمد حصارك به خاك سپرده شد و به شما تسليم شد.
عباس دورن
عباس دورن در 11 اكتبر 1980 در شيراز متولد شد. وي دوران كودكي ، نوجواني و جواني خود را در شيراز گذراند و تحصيلات دبيرستان را پس از دبستان آغاز كرد. عباس دورن در سال 1969. وي با مدرك ديپلم طبيعي از دبيرستان سلطاني شيراز فارغ التحصيل شد. در همان سال ، وي به فرماندهي مركز آموزش هوايي منصوب شد. در سال 1349 وارد مدرسه خلباني نيروي هوايي شد و پس از اولين پرواز به ايران ، در سال 1351 براي تكميل دوره خلباني خود به آمريكا رفت.
عباس دورن ابتدا يك دوره زبان انگليسي در Lakeland گذراند و سپس به تحصيل در Bonza ، پرواز T41-T37 و پرواز در كلمبوس در مي سي سي پي پرداخت.
وي از ابتداي جنگ سرد از ابتدا از جمهوري اسلامي ايران دفاع كرد و با كمك 3 103 گروه در طول زندگي كوتاه اما باراني خود قهرمان دفاع مقدس شد. شهيد عباس دورن در 28 دسامبر 1980 در عمليات مرواريد دوشيزه بزرگي ايجاد كرد و با كمك خلبان حسين خلعتبري پنج هواپيماي عراقي را در حوالي بندرهاي عراق و عرب منهدم كرد و كشته شده را دفن كرد. خليج فارس
سرانجام ، در 21 ژوئيه 1982 ، هنگامي كه وي رئيس گروهان بود ، سعي كرد با پنج نفر از خلبانان برتر نيروي هوايي در حالي كه خورشيد هنوز مي درخشيد ، به شبكه دفاعي و امنيتي ادعايي صدام حمله كند. روشن بود ، مورد حمله قرار گرفت. پالايشگاه دورا چندين بمب به قلب جنگ سالاران عراقي و قلب جنگ سالاران عراقي انداخت و ضمن نشان دادن قدرت خود در آسمان بغداد و شكستن سد ، در راه بازگشت ، هواپيماي رهبر سقوط كرد. موشك هاي دشمن. چه چيزي به من اجازه داد هواپيما را ترك كنم؟ سرهنگ دوم من ، منصور كاظميان ، از پشت كابين اخراج شد ، اما علي رغم اينكه مي توانست با خيال راحت به چتربازي بپردازد ، به طرف خود و هواپيماي خود به طرف مهاجمين كه در متحد صدام در بغداد بودند ، توهين كرد و جلسه قطع شد.
پس از سالها انتظار ، در ژوئيه 2002 ، بقاياي شهيد دورن توسط كميته جستجوي مفقودين به زادگاهش منتقل شد. پيكر شهيد براي خاكسپاري در هواپيماي C-130 به زادگاهش شيراز منتقل شد. شهيد خلبان عباس دورن هنگام شهادت 32 ساله بود و پسرش اميررضا تنها بازمانده وي است.
سعيد هادي مقدم
خلبان سعيد هادي مقدم در سال 1331 در مالير ، استان همدان متولد شد. وي تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در زادگاه خود به پايان رساند و پس از فارغ التحصيلي در سال 1949 ، وارد مدرسه خلباني شد. وي اولين پرواز خود را در ايران گذراند و براي ادامه تحصيل به آمريكا اعزام شد. وي پس از گرفتن مجوز و گواهينامه خلباني به كشور خود بازگشت و به گروه خلبانان F-4 پيوست. او افسري مهربان ، خوش قلب و وفادار بود و در آغاز جنبش مردمي عليه شاه مخلوع به مردم پيوست و تمام عمر خود را در سرنگوني رژيم منفور پهلوي فدا كرد.
هادي مقدم در جريان جنگ ايران و عراق ، بعثي ها را از دويدن و حمله صاعقه محروم كرد و هنگامي كه با موفقيت از مأموريت هاي داخلي و خارجي بازگشت ، خواستار مأموريت جديد شد. وي در تاريخ 1 تير 1362 به شهادت رسيد و به نيروي هوايي ارتش پيوست.
خلبان مهدي بخششاه شاه
مهدي بخششاه شاه در ارديبهشت 1326 در كرمان متولد شد. پس از پايان تحصيلات و دريافت دوره دوچرخه سواري در شهريور 1345 ، به نيروي هوايي پيوست. اما اشتياق او به پرواز باعث شد تا تحصيلات خود را ادامه دهد و پس از فارغ التحصيلي ، وارد مدرسه خلباني نيروي هوايي شود و پس از اتمام پرواز پيشرفته خود در ايالات متحده ، به ايران بازگشت و F-5 به عنوان خلبان انتخاب شد و به پايگاه ششم شكار. اندكي بعد ، به دليل مهارت بالايي كه در خلباني داشت ، براي دوره “RF 5” انتخاب شد و سپس به اولين پايگاه شكار منتقل شد. در آغاز نبرد با دشمن روبرو شد.
در تاريخ 28 ژوئيه 1981 ، سد و نيروگاه بمب گذاري شد و توربين سد منهدم شد و خسارت زيادي به تأسيسات وارد كرد. ماموريت هاي تيراندازي از منطقه بلافاصله اعلام مي شود. چند ساعت بعد ، يك فروند هواپيماي RF-5 كه توسط سروان مهدي بخشنهاي پرتاب شد ، از اولين پايگاه حوزه انتخابيه عكس گرفت و از تعطيلي مغازه عكس گرفت و وقتي به هدف رسيد ، شروع به شليك به سد كرد ، جايي كه زخمي شد. توسط دشمن موشك سام 6. و از آن تاريخ ناپديد مي شود.
انتهاي پيام
- ۵ بازديد
- ۰ نظر