شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

بلوبري چيست و چه خواصي دارد؟ ۷ خاصيت شگفت انگيز زغال اخته آبي

بلوبري بلوبري يكي از خوشمزه ترين ميوه هايي است كه مردم اغلب از آن استفاده مي كنند. مي توانيد اين ميوه خوشمزه را به تنهايي امتحان كنيد يا در اسموتي هاي مختلف از آن استفاده كنيد. بلوبري چيست؟ زغال اخته كه بومي آمريكاي شمالي است، سال هاست كه به عنوان دارويي براي درمان بيماري ها …

منبع :
بلوبري چيست و چه خواصي دارد؟ ۷ خاصيت شگفت انگيز زغال اخته آبي

بلوبري چيست و چه خواصي دارد؟ ۷ خاصيت شگفت انگيز زغال اخته آبي https://ijmarket.com/blog/بلوبري-چيست-و-چه-خواصي-دارد؟-۷-خاصيت-شگف/ Tue, 21 Dec 2021 19:02:33 0000 سلامتي و پزشكي https://ijmarket.com/blog/بلوبري-چيست-و-چه-خواصي-دارد؟-۷-خاصيت-شگف/

بلوبري بلوبري يكي از خوشمزه ترين ميوه هايي است كه مردم اغلب از آن استفاده مي كنند. مي توانيد اين ميوه خوشمزه را به تنهايي امتحان كنيد يا در اسموتي هاي مختلف از آن استفاده كنيد. بلوبري چيست؟ زغال اخته كه بومي آمريكاي شمالي است، سال هاست كه به عنوان دارويي براي درمان بيماري ها …

منبع :
بلوبري چيست و چه خواصي دارد؟ ۷ خاصيت شگفت انگيز زغال اخته آبي

ويژگي هاي زغال اخته

بلوبري بلوبري يكي از خوشمزه ترين ميوه هايي است كه مردم اغلب از آن استفاده مي كنند. مي توانيد اين ميوه خوشمزه را به تنهايي امتحان كنيد يا در اسموتي هاي مختلف از آن استفاده كنيد.

بلوبري چيست؟

زغال اخته كه بومي آمريكاي شمالي است، سال هاست كه به عنوان دارويي براي درمان بيماري ها و بيماري هاي مختلف بدن استفاده مي شود.

اين ميوه خوشمزه سرشار از آب (پروآنتوسيانيدين) است كه فوايد مختلفي از جمله اين ميوه دارد با سرطان مبارزه مي كند، وزن كم مي كند و پوستي شاداب و درخشان دارد آن كمك مي كند.

زغال اخته و زغال اخته سرشار از ويتامين C، ويتامين K، منگنز و آنتي اكسيدان هاي ديگر است كه به حفظ سلامت بدن كمك مي كند.

ارزش غذايي زغال اخته

زغال اخته (مانگا) يكي از مغذي ترين ميوه هاست. اين ميوه خوشمزه داراي سطوح بالايي از آنتي اكسيدان است.

ORAC زغال اخته را در رتبه 9621 قرار مي دهد و آن را به يكي از آنتي اكسيدان ترين غذاها تبديل مي كند. خوردن يك عدد بلوبري مي تواند مواد مغذي زير را در اختيار بدن قرار دهد:

  • رسوراترول
  • گاليك اسيد
  • لوتين
  • زانتين
  • ويتامين K (تامين 35 درصد نياز روزانه بدن)
  • ويتامين C (تامين 25 درصد نياز روزانه بدن)
  • منگنز (25 درصد از نياز روزانه بدن را تامين مي كند)
  • فيبر (تامين 17 درصد نياز روزانه بدن)

تحقيق در مورد اسيد گاليك در زغال اخته:

از ميان تمام مواد مفيد موجود در زغال اخته، اسيد گاليك برجسته ترين و مهم ترين آن است. دلايل زيادي براي اين وجود دارد. اكثر مردم هرگز در مورد اين ماده چيزي نشنيده اند. تحقيقات زيادي روي اين ماده انجام شده است.

تحقيقات نشان مي دهد كه اسيد گاليك يك ضد قارچ و ضد ويروس قوي است و مي تواند به عنوان يك آنتي اكسيدان موثر عمل كند. به همين دليل است كه رژيم غذايي سرشار از اسيد گاليك يك درمان طبيعي قدرتمند براي بدن است.

۷ خاصيت زغال اخته

خوب حالا كه اطلاعاتي در مورد ارزش زغال اخته به دست آورديد، بهتر است از فوايد اين ميوه براي سلامتي بدانيد.

  • خوردن بلوبري با پيري مبارزه مي كند

  • آنتي اكسيدان هاي موجود در اين ميوه به بدن شما كمك مي كند روند پيري را به تاخير بيندازد. اينها به بدن شما كمك مي كنند تا آسيب هاي ناشي از سموم و راديكال هاي آزاد را ترميم كند و به شما در مبارزه با عفونت هاي مضر كمك مي كند.

    زغال اخته نه تنها سرشار از آنتي اكسيدان است، بلكه سرشار از پروآنتوسيانيدين است كه خاصيت ضد پيري دارد. مطالعات متعدد اين توانايي پروآنتوسيانيدين ها را با معكوس كردن بيماري هاي چشمي در بدن مرتبط كرده اند.

    همانطور كه مي دانيد عفونت هاي چشمي يكي از علل اصلي اكثر بيماري ها هستند و مي توانند آسيب هاي قابل توجهي به بدن وارد كنند. تورم باعث بيماري قلبي، ديابت، سرطان و بسياري موارد ديگر مي شود.

  • زغال اخته ظرفيت مغز را افزايش مي دهد

  • از آنجايي كه زغال اخته سرشار از فنل ها، به ويژه اسيد گاليك است، به عنوان محافظت از اعصاب شناخته شده است.

    بر اساس تحقيقات محققان ايراني، اين توانايي به اين معني است كه چنين ماده اي مي تواند مغز شما را از آسيب، آسيب عصبي و استرس اكسيداتيو محافظت كند.

    مواد ديگري نيز وجود دارند كه سرشار از اسيد گاليك هستند و مي توانند به مغز و سلامت آن كمك كنند. مواردي كه مي توانند تمركز و حافظه را افزايش دهند عبارتند از:

    مطالعه ديگري نشان داد كه خوردن زغال اخته مي تواند عقب ماندگي ذهني را كاهش دهد، حافظه را بهبود بخشد و عملكرد مغز را بهبود بخشد.

    دانشمندان در اين مطالعه بر اين باورند كه نتيجه به دليل آنتي اكسيدان هاي موجود در زغال اخته است كه از بدن در برابر استرس اكسيداتيو محافظت مي كند و به كاهش عفونت چشم كمك مي كند.

  • زغال اخته با سرطان مبارزه مي كند

  • مطالعات باليني نشان داده است كه برخلاف پرتودرماني و شيمي درماني، غذاهاي غني از اسيد گاليك مانند زغال اخته مي توانند سرطان را بدون آسيب رساندن به سلول هاي سالم از بين ببرند.

    به عنوان مثال، مطالعه اي كه در مجله بيوشيميايي و سم شناسي مولكولي منتشر شد، اثرات اسيد گاليك را بر سلول هاي سرطان سينه ارزيابي كرد.

    همانند مطالعات قبلي، محققان دريافتند كه انبه و اسيد گاليك مي توانند رشد سلول هاي سرطاني را كند كرده و آنها را از بين ببرند. اين خاصيت اغلب به دليل نوع آنتي اكسيدان هاي موجود در زغال اخته است.

  • خوردن زغال اخته به هضم غذا كمك مي كند

  • از آنجايي كه انبه منبع طبيعي فيبر غيرقابل هضم و غير قابل هضم است، مي تواند به تنظيم سيستم گوارش كمك كند. در واقع، مطالعات نشان مي دهد كه گنجاندن آبي وحشي در رژيم غذايي مي تواند تعادل ميكروبي در روده را براي گروه اكتينوباكتر تغيير دهد.

    تيم تحقيقاتي دريافت كه زغال اخته داراي خواص پري بيوتيكي است كه رشد باكتري هاي خوب در روده را تسريع مي كند و به سيستم گوارش كمك مي كند.

  • خوردن بلوبري به سلامت قلب كمك مي كند

  • طبق مطالعه اي كه در ژورنال Circulation منتشر شده است، خوردن توت فرنگي و زغال اخته مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا 33 درصد در دراز مدت كاهش دهد. پس از تحقيق بر روي بيش از 93000 زن 25 تا 42 ساله، آنها دريافتند كه به دليل آنتي اكسيدان هاي موجود در چنين مواردي است.

    زغال اخته مي تواند كلسترول بد (LDL) را كاهش داده و كلسترول خوب (HDL) را افزايش دهد. اين ميوه همچنين مي تواند فشار خون را به طور طبيعي كاهش دهد.

    همچنين بخوانيد : غذاهاي سالم براي كاهش كلسترول به طور طبيعي
  • آبي براي پوست مفيد است

  • از عصاره زغال اخته در ساخت لوازم آرايشي و محصولات مراقبت از پوست استفاده مي شود. چنين محصولاتي محبوب ترين در بين مردم شد.

    طيف گسترده اي از ويتامين ها و مواد معدني در زغال اخته وجود دارد كه گفته مي شود به تعادل هورمون ها و جلوگيري از آكنه كمك مي كند. به همين دليل است كه بلوبري يكي از آنهاست درمان هاي خانگي شگفت انگيز براي پوست بودن.

    زغال اخته همچنين حاوي رسوراترول است كه مي تواند آسيب هاي ناشي از نور خورشيد را ترميم كند. علاوه بر فوايد زغال اخته براي پوست، مي تواند آسيب هاي چشمي را درمان كرده و بينايي را بهبود بخشد.

    همچنين بخوانيد: 10 مورد ضروري براي داشتن پوستي درخشان
  • زغال اخته به كاهش وزن كمك مي كند

  • از آنجايي كه انبه كالري كم، شاخص گليسمي پايين و فيبر بالايي دارد، انبه مي تواند به كاهش وزن كمك كند. ميوكلينيك مي گويد:

    غذاهاي با شاخص گليسمي پايين اغلب به راحتي هضم مي شوند. اين مواد مدت بيشتري در دستگاه گوارش باقي مي مانند. به همين دليل است كه به چنين غذاهايي كربوهيدرات آهسته مي گويند.

    اين مواد مي توانند هوس افراد را كنترل كرده و علائم گرسنگي را به تاخير بيندازند. در چنين مواقعي استفاده از موادي مانند زغال اخته به كنترل وزن كمك مي كند. قند خون تغيير يافته ممكن است خطر مقاومت به انسولين را كاهش دهد.

    مسووليت كليه محتواي سايت بر عهده منابع اصلي بوده و بانك مشاغل اينفوجاب هيچ مسووليتي در قبال محتوا ندارد.

    منبع :
    بلوبري چيست و چه خواصي دارد؟ ۷ خاصيت شگفت انگيز زغال اخته آبي

    منبع :https://ijmarket.com
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.