انتظارات از دولت جديد در نوع نگاه به آسيب‌هاي اجتماعي

به وبگاه تخصصي پزشكي ايران خوش آمديد.

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

انتظارات از دولت جديد در نوع نگاه به آسيب‌هاي اجتماعي

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي ضمن تشريح برنامه هايي كه دولت جديد بايد از نظر آسيب هاي اجتماعي برطرف كند ، به لزوم بازنگري در ساختار دولت در بخش اجتماعي اشاره كرد و گفت: “اولين پيشنهاد اين است كه تعاوني ها را جدا كنيم. “از طرف وزارت كار و رفاه اجتماعي وزارت كارهاي عمومي در حال …

انتظارات از دولت جديد در نوع نگاه به آسيب‌هاي اجتماعي https://titr-news.ir/2021/05/انتظارات-از-دولت-جديد-در-نوع-نگاه-به-آسي/ تيتر نيوز Wed, 26 May 2021 03:06:34 0000 اجتماعي https://titr-news.ir/2021/05/انتظارات-از-دولت-جديد-در-نوع-نگاه-به-آسي/ رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي ضمن تشريح برنامه هايي كه دولت جديد بايد از نظر آسيب هاي اجتماعي برطرف كند ، به لزوم بازنگري در ساختار دولت در بخش اجتماعي اشاره كرد و گفت: “اولين پيشنهاد اين است كه تعاوني ها را جدا كنيم. “از طرف وزارت كار و رفاه اجتماعي وزارت كارهاي عمومي در حال …

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي ضمن تشريح برنامه هايي كه دولت جديد بايد از نظر آسيب هاي اجتماعي برطرف كند ، به لزوم بازنگري در ساختار دولت در بخش اجتماعي اشاره كرد و گفت: “اولين پيشنهاد اين است كه تعاوني ها را جدا كنيم. “از طرف وزارت كار و رفاه اجتماعي وزارت كارهاي عمومي در حال حاضر جايي براي آسيب هاي اجتماعي در اين وزارتخانه ندارد. يك وزارت كار وجود دارد و يك وزارت كار نيز هميشه وجود خواهد داشت ، بنابراين مسئوليت موضوعات قابل پيگيري در حوزه اجتماعي بايد به عهده وزارت امور اجتماعي يا يك وزارتخانه قدرتمند به نام وزارت امور اجتماعي و خانواده باشد. . .

سيد حسن موسوي چيلاك در مصاحبه با تيتر نيوز ، وي ضمن تحليل وضعيت اجتماعي كشور ، برنامه هايي را كه بايد در زمينه آسيب هاي اجتماعي در دولت جديد شناسايي شود ، توضيح داد: با توجه به وضعيت كشور ، موضوع آسيب هاي اجتماعي جدي و نگران كننده است. دولت بعدي بايد نگران آسيب رساندن به عرصه اجتماعي باشد.

وي افزود: رئيس دولت بعدي بايد داراي معايب اجتماعي و مسائل اجتماعي باشد نه در حاشيه بلكه در متن اصلي برنامه هاي خود. قسمت اول از نظر سياستگذاري است و رئيس جمهور مي تواند لوايح جداگانه ارائه دهد. سياست هاي مختلفي در زمينه آسيب هاي اجتماعي اجرا شده است و به عنوان مدير قوه مجريه ، بايد ديدگاه هاي مختلفي در مورد آسيب هاي اجتماعي داشته باشد. اول ، اجراي قوانين و سياست هايي در طول دوره مديريت كه مي تواند به كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي در تمام سطوح پيشگيري كمك كند. بررسي اسناد و قوانين موجود در صورت بررسي بيشتر اهداف دولت در اين زمينه ، و سوم: انتخاب سياست هاي جديد براي بهبود عملكرد كشور در اين زمينه.

جدايي وزارت فوايد عامه از وزارت تعاون و كار

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي با اشاره به لزوم بازنگري در ساختار نهادي كشور در بخش اجتماعي ، گفت: اولين پيشنهاد من اين است كه وزارت كارهاي عمومي را از وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي جدا كنيم ، همانطور كه در آنجا وجود دارد در حال حاضر معايب اجتماعي هستند. “هيچ جايي براي اين وزارتخانه وجود ندارد.” يك وزارت كار وجود دارد و يك وزارت كار هميشه وجود خواهد داشت ، بنابراين مسئوليت مسائلي كه مي توانند در حوزه اجتماعي پيگيري شوند بايد بر عهده يك وزارتخانه قوي باشد .

نياز به حذف مجالس غيرفعال و بهبود سلامت رواني مردم

موسوي ك elik وظيفه ديگري را كه بايد در حوزه اجتماعي انجام شود ، از جمله حذف تعداد شوراهاي غيرفعال و موازي موجود ، توضيح داد و گفت: “رياست جمهوري بر همه اين شوراها رياست دارد ، اما چه زماني؟ گاهي رياست جمهوري در اين دوره 8 سال يكبار ، داشتن يك شوراي قوي و انحلال ساير شوراها در اين زمينه انتظار ديگري از رئيس جمهور است.

وي به ادغام عملكرد ارگانهاي مربوطه از ديگر انتظارات خود در زمينه آسيب هاي اجتماعي از زمان رياست جمهوري جديد اشاره كرد و افزود: موضوع ديگر برنامه ها در زمينه بهداشت اجتماعي و رواني است. يعني م componentلفه اجتماعي برنامه دولت جديد شامل سلامت روان اجتماعي است. وقتي چشم انداز سلامت محور به عنوان محور اصلي در برنامه هاي اجتماعي مشخص شود ، آنگاه كليه فعاليت هاي مربوط به آسيب هاي اجتماعي مي توانند مستقيم و غيرمستقيم تحت اين محور قرار بگيرند.

سرمايه گذاري كمتر در بخش اجتماعي منجر به افزايش هزينه ها در دادگاه ها و كلانتري ها مي شود

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي معتقد است كه هيچ كشوري از 42 سال پيش هيچ برنامه اي براي بخش اجتماعي نداشته است و كساني كه برنامه هايي روي كاغذ دارند كه عملي نشده اند يا برنامه هايي دارند ، مشكل دارند. سرمايه گذاري اندكي در اين زمينه وجود دارد ، به همان اندازه كه آنها بايد در دادگاه ، كلانتري و زندان پرداخت كنند.

وي با تأكيد بر اينكه نبايد به آسيب هاي اجتماعي در اين جزيره نگاه كنيم ، گفت: “اگر جنبه هاي مختلف توسعه در زمينه تصميم گيري اقتصادي و سياسي و سياستگذاري برآورده نشود ، مسير آن ادامه خواهد يافت. جامعه و در بيشتر موارد “روانشناسي اجتماعي به دليل جرم ، آسيب اجتماعي” خواهد بود. ، تهديدات به خانواده ها و تهديد اخلاق و تعدادي از مسائل ديگر.

در بخشي ديگر از سخنراني ، موسوي چيلك خاطرنشان كرد: ادامه اين وضعيت خانواده ها را تهديد مي كند. دو منبع توسعه در كشور سرمايه انساني و سرمايه اجتماعي است و توسعه اين روند هم تهديدآميز است و هم پيامدهاي امنيتي در پي خواهد داشت. بي نظمي و جرم و جنايت افزايش مي يابد و ثبات خانواده بيشتر تهديد مي شود.

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي با اشاره به شيوع مواد مخدر در كشور و ارقام رسمي اداره مبارزه با مواد مخدر مركزي گفت: در كشور يك ميليون و چهارصد هزار معتاد داريم كه دو ميليون و هشت ميليون و 808 هزار نفر دائم هستند و بقيه مشغول كارند. “آنها مصرف كننده هستند و يك انتظار از دولت جديد اين است كه يك سيستم نظارت و ثبت دقيق در زمينه آسيب هاي اجتماعي با روش هاي مديريت زمين داشته باشد.

وي افزود: اعتياد در زنان نيز افزايش يافته و ميانگين سن مصرف نيز كاهش يافته است. از طرف ديگر ، كشت خشخاش در افغانستان و پاكستان و جريان ايران براي ترانزيت به كشورهاي ديگر افزايش يافته است. براي رفتن به قاچاقچيان ما قاچاقچيان تحت تأثير اين وضعيت قرار دارند.

يك چهارم جمعيت اين كشور در مناطق بيكار شهري زندگي مي كنند

دولت بعدي برنامه اخراج از بولدوزر را پيشنهاد نمي كند

موسوي چليك با اشاره به وضعيت سكونتگاه هاي غيررسمي در ايران افزود: طبق ارقام وزارت راه و شهرسازي ، يك چهارم جمعيت كشور در مناطق ناامن شهري زندگي مي كنند و اين تعداد بسيار بيشتر خواهد بود ، دولت بايد طرحي براي اين كار ، و طرحي كه دولت در اين زمينه دارد نبايد بولدوزر شود ؛ هر محله ويژگي هاي خاص خود را دارد و به برنامه هاي جامعه محور احتياج دارد.

مدير اتحاديه مددكاران اجتماعي معتقد است كه ما نمي توانيم اين مناطق را بولدوزر كنيم ، اما رويكرد ما بايد ادغام باشد. ساكنان اين مناطق نيز شهروند هستند و نمي توان گفت كه يك چهارم جمعيت ما شهروند نيستند. امروزه رويكرد جهان انساني ، انساني است و اين جنبه ها را در مديريت شهري ادغام مي كند. بسياري از ساكنان اين مناطق از خدمات عمومي عمومي نيز محروم هستند. در سند بازسازي و توسعه ميادين در دولت (2014) ، مقرر شده است كه همه اين مناطق تا سال 4 140 140 داراي سطح متوسط ​​خدمات عمومي هستند و تاكنون چنين شواهدي وجود ندارد. فعاليت ها آغاز شد ، اما بسياري از شهرداري ها و فرمانداران دبيرخانه بازسازي شهري ايجاد نكردند.

دولت بعدي كار خود را با فضاي مجازي انجام خواهد داد

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي به بخش فضاي مجازي اشاره كرد و افزود: دولت بايد شغل خود را با فضاي مجازي تعريف كند. با اين ايده كه نه حذف فضاي مجازي امكان پذير است و نه فيلتر كردن در فضاي مجازي كارساز است. سازمان هاي دولتي در فضاي مجازي نياز به معرفي مجدد دارند.

موسوي كليك به لزوم تعريف خواسته هاي اداره كشور در حوزه اجتماعي افزود: يكي از اين خواسته ها انتخاب صحيح است. مشكل كشور ما در حوزه اجتماعي اين است كه فرماندهي حوزه اجتماعي هرگز به افراد خبره واگذار نشده است و اين مسئله جدي است كه در كشور با آن روبرو هستيم.

چشم انداز امنيتي براي بيماري هاي اجتماعي براي مديريت كشور سمي است

وي افزود: غفلت و چشم انداز امنيتي در مورد آسيب هاي اجتماعي براي مديريت كشور سمي است ، زيرا اين دو ديدگاه واقعاً به اين حوزه نگاه نمي كنند. ما فكر مي كنيم چه ايده ساده اي با حكم قضيه حل مي شود و حاكميت امنيتي و سياسي مي تواند مانعي جدي براي دولت بعدي باشد. فراموش نكنيم كه اگر در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنيم ، كار در زمينه امنيت اجتماعي و امنيت اجتماعي بسيار مهم است زيرا چه بخواهيم و چه نخواهيم فقر به آسيب اجتماعي و جرم بستگي دارد. و هيچ كس نمي تواند آن را انكار كند.

رئيس اتحاديه مددكاران اجتماعي تأكيد كرد: ما در زمينه آسيب هاي اجتماعي دچار بحران هستيم و راه حل نياز به كسي دارد كه همان كار را انجام دهد ، اما ما هميشه زمينه اجتماعي را به آنها داده ايم. كسي چنين كاري نمي كند.

موسوي تعريف elistocracy در سياست گذاري و مديريت در حوزه اجتماعي يكي ديگر از الزاماتي است كه دولت بعدي بايد در نظر بگيرد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.