سناريوي مهمان نوازي فعلي: رقابت ، صعود و بازاريابي

به وبگاه تخصصي پزشكي ايران خوش آمديد.

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

سناريوي مهمان نوازي فعلي: رقابت ، صعود و بازاريابي

صنعت مهمان نوازي بين المللي فقط يك نوع است. براي مدت زمان بسيار طولاني ، هيچ نوآوري در اين زمينه وجود نداشته است ، اما ورود اقتصاد بر اساس تقاضا كه توسط فناوري پشتيباني مي شود ، آن را به طرز چشمگيري تغيير داده است. ظهور Airbnb در صحنه نشانگر اين تغيير همراه با ظهور …

منبع :
سناريوي مهمان نوازي فعلي: رقابت ، صعود و بازاريابي

سناريوي مهمان نوازي فعلي: رقابت ، صعود و بازاريابي https://ijmarket.com/blog/سناريوي-مهمان-نوازي-فعلي-رقابت-،-صعود-و/ https://ijmarket.com/blog/سناريوي-مهمان-نوازي-فعلي-رقابت-،-صعود-و/#respond ايجي ماركت Wed, 02 Dec 2020 11:42:27 0000 بازاريابي https://ijmarket.com/blog/سناريوي-مهمان-نوازي-فعلي-رقابت-،-صعود-و/

صنعت مهمان نوازي بين المللي فقط يك نوع است. براي مدت زمان بسيار طولاني ، هيچ نوآوري در اين زمينه وجود نداشته است ، اما ورود اقتصاد بر اساس تقاضا كه توسط فناوري پشتيباني مي شود ، آن را به طرز چشمگيري تغيير داده است. ظهور Airbnb در صحنه نشانگر اين تغيير همراه با ظهور …

منبع :
سناريوي مهمان نوازي فعلي: رقابت ، صعود و بازاريابي

صنعت مهمان نوازي بين المللي فقط يك نوع است. براي مدت زمان بسيار طولاني ، هيچ نوآوري در اين زمينه وجود نداشته است ، اما ورود اقتصاد بر اساس تقاضا كه توسط فناوري پشتيباني مي شود ، آن را به طرز چشمگيري تغيير داده است. ظهور Airbnb در صحنه نشانگر اين تغيير همراه با ظهور هتل هاي بوتيك بود. به زودي ، رستوران هاي زنجيره اي سنتي شروع به آزمايش ، رشد ، كسب و نوآوري شديد كردند.

اين ما را به سناريوي مهمان نوازي كنوني مي رساند. اگرچه هنوز يك صنعت وحشيانه ، سرسخت و به شدت رقابتي است ، اما مسير موفقيت اكنون چند وجهي است. هيچ فرمول واحدي وجود ندارد كه براي همه اعمال شود و هتل ها ديگر مجبور نيستند از قوانين سخت و سريع استفاده كنند. فناوري نقش گل تساوي بزرگ را بازي مي كند و به كوچكترين بازيكن فرصت زنده ماندن مي دهد.

شكايت

در سراسر جهان ، بخش هاي مسافرت ، گردشگري و مهمان نوازي همچنان كليد توسعه اقتصادي و ايجاد شغل هستند. در اين اقتصاد كه حمل و نقل مقرون به صرفه شده و مرزهاي كشور تار شده است ، درست است كه تصور كنيم سفر و جهانگردي در آينده اي نه چندان دور و يك بخش غالب باقي بماند.

اين آمار را در نظر بگيريد:

  • در سال 2016 ، گردشگري و مسافرت 7.6 تريليون دلار به اقتصاد جهاني كمك كرده و از 292 ميليون شغل پشتيباني كرده است.

  • اين درآمدزايي 10.2 درصد از توليد ناخالص داخلي جهاني را تشكيل مي دهد.

  • از هر 10 شغل 1 مي تواند به صنعت مسافرت و گردشگري نسبت داده شود.

  • با گذراندن 77 درصد ، سفرهاي اوقات فراغت قسمت عمده اي از هزينه هاي مردم را به خود اختصاص داده است. در مقايسه ، سفرهاي شركتي و تجاري 23 درصد باقيمانده را تشكيل مي دهند.

  • سفرهاي داخلي (72 درصد) بيشتر از سفرهاي بين المللي بود.

  • سهم كامل در توليد ناخالص داخلي 3.1٪ در سال 2016 افزايش يافت.

  • اين بخش احتمالاً تا سال 2027 نمايانگر 11.4 درصد توليد ناخالص داخلي جهاني خواهد بود و از بيش از 380 ميليون شغل در جهان پشتيباني خواهد كرد. البته اين نشان مي دهد كه اين بخش از اقتصاد جهاني پيشي خواهد گرفت.

ترديدي نيست كه شركت هايي مانند Airbnb با برخي هتل هاي خاص در بازار موافقت مي كنند. اين بدان معني است كه ممكن است بخشي از تجارت با مسافران بيشتري (و همچنين سفرهاي طولاني تر) بيش از سفرهاي بدون گزينه ، در حال اضافه شدن باشد. با اين حال ، آنچه مهم است اين است كه اقامتگاه هاي خصوصي با تعريف مجدد اينكه هتل چيست و در كجاست ، انتظارات مصرف كننده را در سطح اساسي تغيير داده است.

رقابت

رقابت در صنعت مهمان نوازي از دو جنبه ناشي مي شود:

  • سازگاري فن آوري

  • پرونده مشتري را تغيير دهيد

سازگاري فن آوري

همانطور كه قبلاً گفتم ، فناوري به شرايط مساوي كمك كرده و به جنبه هاي مختلف صنعت از جمله مارك تجاري ، شبكه سازي و شبكه سازي كمك كرده است. به طور خاص ، سه جهت خاص هستند

در سالهاي آينده صنعت مهمان نوازي تغيير شكل خواهد داد. بياييد همه آنها را جداگانه بررسي كنيم.

رويكرد اول موبايل

در بازارهاي نوظهور در سراسر جهان انتظار مي رود كه يك ميليارد نفر در سطح جهاني از اينترنت استفاده كنند. بيشتر اينها مشترياني خواهند بود كه چرخه زندگي مهمانانشان را به طور كامل در تلفن هاي هوشمند خود تجربه خواهند كرد. شركت هاي مهمان نوازي و مسافرتي چاره اي جز سرمايه گذاري در راهكارهاي ارتباطي و حفظ مهمان براي تلفن همراه و همراه اول ندارند.

در هر صورت ، مشتريان هميشه به دنبال آن تجربه “شخصي” و استفاده از فناوري نوآورانه تلفن همراه هستند به گونه اي كه AirBnb و Uber در هنگام تمايز بين برند و تخصص مهم خواهند بود. هتل ها براي راحتي مشتريان خود بايد عملكردهاي رزرو ، عمليات بسيار سريع و ساير نقاط تماس را براي كل سفر مشتري با تلفن هاي همراه فراهم كنند.

ارتباط

از آنجا كه دسترسي به اينترنت براي شهروندان ديجيتال و غير شهروندان تقريباً نامحدود است ، اتصال در آستانه افزايش است. علاوه بر اين ، با زياد شدن دستگاه هاي متصل و پوشيدني در بازار ، وقتي نوبت به شيوه هاي جديد تعامل و تعامل با مشتري مي رسد ، هتل ها بايد نوآور شوند. تورهاي واقعيت مجازي ، تعاملات واقعيت افزوده ، رباتيك و هوش مصنوعي بازار را هدايت مي كنند و آن را براي ساير تجربه هاي سفر كه غير مستقيم ارائه مي شوند آماده مي كنند.

يادگيري ماشين ، داده هاي بزرگ و تجزيه و تحليل

استفاده از داده هاي بزرگ امكان ايجاد و سازماندهي يك تجربه شخصي را در مقياس بزرگ براي هر نوع مصرف كننده فراهم مي كند. بسياري از مبارزات بازاريابي را مي توان به راحتي استفاده كرد و با در نظر گرفتن تعداد قابل توجهي براي رشد و پيشرفت بيشتر ، آنها را كنترل كرد.

همچنين فرآيندهاي موجود مانند خدمات مشتري ، جمع آوري بازخورد ، اتوماسيون ايميل و تعامل مشتري را تسريع مي كند. علاوه بر اين ، همچنين مي تواند توسعه و كوچك سازي تجارت را با توجه به اهداف شركت تسهيل كند.

تغيير مشخصات مشتري و تجربه نام تجاري

صنعت جهانگردي شاهد تغيير در مشخصات روانشناختي و جمعيتي مسافران است. در كنار مسافران نسل X ، هجوم جديدي از هزاره ها وجود دارد كه انتظارات و سبك زندگي آنها استانداردهاي كاملاً متفاوتي را براي عملكرد صنعت تعيين مي كند.

در حال حاضر تجربه مشتري متداول ترين عامل تعيين كننده يك برند است. اين امر همچنين باعث افزايش وفاداري مشتري مي شود و براي پيوستن به برنامه هاي وفاداري كه بيشتر از هر زمان ديگري هدفمند ، سفارشي و پيچيده تر هستند ، مراجعه به هتل ها و هتل ها مورد نياز است.

اين شخصي سازي و تمايز به انواع تجربياتي كه ايجاد مي كنيد نيز تسري پيدا مي كند. مفهوم “خانه خارج از خانه” همگن تجمل گرايي را از بين مي برد ، مدلي كه قبلاً آزمايش و آزمايش شده بود.

اكنون ، براي ارائه خدمات بي نظير ، ريشه يابي هتل در آب و هواي محلي آن ضمن ارائه تجربياتي فراتر از فضاي سنتي هتل ، به يك فاكتور مهم تبديل شده است. تقاضاي هزار ساله براي غذاي ارگانيك و گزينه هاي پايدار همچنين آسيب پذيري هاي بيشتري را هنگام خطر و ايمني غذا ايجاد مي كند كه هتلداران بايد مراقب آن باشند.

مارك هاي مسافرتي برندهاي غير مسافرتي را ترك كرده اند كه با ارائه خدمات سطح بالايي مشتريان خود را ناز كرده اند. آمازون ، استارباكس و اوبر برخي از نام هايي هستند كه مورد احترام هزاره ها هستند و رقابت تنها زماني افزايش مي يابد كه مشتريان انتظارات مشابهي را از هر ارائه دهنده خدمات ، به ويژه بازيكن صنعت مهمان نوازي داشته باشند.

بازار يابي

اين ما را به آخرين نكته مي رساند – بازاريابي براي اين مصرف كننده در دوره جديد. فروش مهمان نوازي ، همانطور كه هست ، با ساير كالاهاي مصرفي متفاوت است. دليل اين امر آنست كه محصولات ملموس و نامحسوس بايد توسط بازيكن به فروش برسند. موفقيت بيشتر به ارائه خدمات “بازاريابي” بستگي دارد نه به ترغيب مصرف كنندگان براي خريد آنچه شما ارائه مي دهيد. ايجاد تصوير نام تجاري مناسب كه اعتماد را ترغيب كند و همچنين تبديل آن بسيار مهم است.

هويت نام تجاري سازگار از اهميت بيشتري برخوردار مي شود زيرا مشتريان چندين جبهه دارند كه در آن مي توانند نام تجاري شما را درگير كنند. حضور فعال شما در شبكه هاي اجتماعي به عنوان يك درگاه جذب مشتري بسيار مهم مي شود.

همچنين مشتريان مي توانند به لطف درگاه هايي مانند TripAdvisor و Yelp شما را بهتر جستجو و رتبه بندي كنند. نظرات و توصيه هاي دوست يا تأثيرگذار ناگهان به عوامل بسيار مهمي در رشد فروش تبديل شده اند. علاوه بر تأمين جريان درآمد ثابت ، مشتريان تكراري مي توانند در نوع خود تأثيرگذار شوند.

استفاده از تمام ابزارها و فناوري هاي همراه با بازاريابي ديجيتال نه تنها نياز به ساعت نيست ، بلكه براي ترجيحات مشتري بسيار ارزان تر و بهينه شده است. ايميل و بازاريابي محتوا با SEO و قابليت مشاهده برند در شبكه ارتباط نزديكي پيدا كرده است. بيشتر اين تلاش هاي بازاريابي به ايجاد ، سازماندهي و حفظ دقيق هويت و تصوير برند انجام مي شود. درگير كردن مداوم مشتريان در بهترين شيوه هاي بازاريابي دوران جديد ، و همچنين ارائه يك تجربه ارزشمند ، چيزي است كه شما را نسبت به رقبا فراتر مي برد.

اين بخش در اين مرحله بسيار سودآور است و آماده رشد گسترده و سرمايه گذاري مناسب است. اگر شما يك بازيكن فعلي هستيد كه عملكرد خوبي ندارد ، يا بازيكن جديدي هستيد كه مي خواهيد تأثير زيادي در صنعت بگذارد ، در اين صورت با در نظر داشتن همه اين نكات برتري بزرگي نسبت به رقبا خواهيد داشت.

جهت ديدن مقالات بيشتردر مجموعه بازاريابي و ماركتينگ كليك كنيد 

اين مقالات بصورت سيستمي از جديدترين پايگاه هاي مقالات بازاريابي جمع آوري شده است .
مسووليت كليه محتواي سايت بر عهده منابع اصلي بوده و اينفوجاب ماركت هيچ مسووليتي در قبال محتوا ندارد.

منبع :
سناريوي مهمان نوازي فعلي: رقابت ، صعود و بازاريابي

https://ijmarket.com/blog/سناريوي-مهمان-نوازي-فعلي-رقابت-،-صعود-و/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.