از طريق آموزش ، انسان مي تواند از خود پيشي بگيرد و قادر به انجام كارهايي باشد كه قبلاً هرگز انجام نشده است. آموزش درك جديدي از جهان به انسان مي دهد و با آن ارتباط برقرار مي كند. اين مفاهيم معناي اصلي سازمان آموزشي است. يكي از راههاي تبديل مدارس به سازمانهاي آموزشي ايجاد …
ضرورت طراحي و برنامه ريزي آموزشي از سوي معلمان كلاس هاي چندپايه https://titr-news.ir/2021/03/ضرورت-طراحي-و-برنامه-ريزي-آموزشي-از-سوي/ تيتر نيوز Fri, 26 Mar 2021 01:58:55 0000 اجتماعي https://titr-news.ir/2021/03/ضرورت-طراحي-و-برنامه-ريزي-آموزشي-از-سوي/ از طريق آموزش ، انسان مي تواند از خود پيشي بگيرد و قادر به انجام كارهايي باشد كه قبلاً هرگز انجام نشده است. آموزش درك جديدي از جهان به انسان مي دهد و با آن ارتباط برقرار مي كند. اين مفاهيم معناي اصلي سازمان آموزشي است. يكي از راههاي تبديل مدارس به سازمانهاي آموزشي ايجاد …
از طريق آموزش ، انسان مي تواند از خود پيشي بگيرد و قادر به انجام كارهايي باشد كه قبلاً هرگز انجام نشده است. آموزش درك جديدي از جهان به انسان مي دهد و با آن ارتباط برقرار مي كند. اين مفاهيم معناي اصلي سازمان آموزشي است. يكي از راههاي تبديل مدارس به سازمانهاي آموزشي ايجاد برنامه ريزي درسي در سطح مدارس است.
به گزارش تيتر نيوز ، يك برنامه ويژه مدرسه ، اين همان چيزي است كه يك مدرسه را از مدرسه ديگر متمايز مي كند. اگر اين برنامه به خوبي و انعطاف پذيري اجرا شود ، سه دستاورد اساسي دارد ، از جمله ساختن آموزش براي كودكان در زندگي واقعي و مفيد براي نيازهاي آنها ، بهبود مديريت مدرسه و بهبود عملكرد معلمان.
اولين گام (رونق) برنامه مدارس ويژه مرحله اقدام آگاهانه است و از آنجا كه اين برنامه يك برنامه تغيير است ، لازم است ابتدا شرايط عمومي كشور در نظر گرفته شود. اثربخشي پروژه را نبايد از نظر شرايط بسيار سخت اجرا مورد قضاوت قرار داد ، اما داشتن يك مدرسه پيشرو در ساير مناطق كشور و الگوي عملي ضروري است.
برنامه درسي سطح مدرسه و كلاسهاي درس چند وجهي
مدارس چند كلاسه در مناطق دور افتاده شهرها ، روستاهاي دورافتاده و مناطق محروم قرار دارند و به دليل چالش ها و مسائل مختلف ، لازم است برنامه ويژه مدرسه اي در اين كلاس ها اجرا شود تا معلمان به آنها توجه نكنند. تهديد برنامه درسي رسمي و نسخه اي آنها ، كه فرصتي را براي تعميق ، تكميل و غني سازي برنامه درسي موجود مي بيند.
گسترش پوشش آموزشي ، با تأكيد بر مناطق روستايي ، عشايري و مناطق كمتر توسعه يافته ، گسترش عدالت و كيفيت آموزشي به فرآيند يادگيري دانش آموزان در چند سطح ، اهداف اصلي و اهداف عملياتي استراتژي هاي 3-5 است. تغيير تحصيلات. بر اين اساس ، هر كودك حق بهره مندي از آموزش را دارد و ايجاد كلاس هاي درجه G فرصت هاي آموزشي را براي بسياري از كودكان در مناطق روستايي و روستايي فراهم مي كند.
شماره كلاس ، يك نياز آموزشي است
لازم است مختصراً در مورد كلاسهاي چند سطح و نيازهاي آموزشي در اين كلاسها صحبت كنيم. در دبستان به كلاسي كه توسط دانش آموزان در دو يا چند كلاس ايجاد و اداره مي شود و توسط يك معلم در يك كلاس آموزش داده مي شود كلاس چند سطحي گفته مي شود. كلاسهاي فشرده شرايطي است كه در آن دانشجويان با تواناييهاي مختلف ، سوابق تحصيلي ، سن و جنسيت تحت يك سقف آموزش داده مي شوند.
بسته به شرايط و جمعيت دانش آموزي ، اين كلاس ها حداقل دو نمره و حداكثر شش پايه دارند. كمبود جمعيت در چندين شهر و روستا منجر به ايجاد كلاسهاي درس چند ساله شده است و امروزه با افزايش مهاجرت گردشگران به شهرهاي بزرگ ، در دسترس بودن كلاسهاي مشابه به يك ضرورت تبديل شده است. برنامه ويژه مدرسه مي تواند در حمايت و هدايت آموزش در كلاسهاي چند سطح به سمت فرصتهاي مناسب يادگيري م effectiveثر باشد.
برنامه ريزي درسي سطح مدرسه در كلاسهاي چند سطحي
از آنجا كه برنامه درسي در سطح مدرسه از برنامه درسي رسمي پشتيباني مي كند ، معلمان كلاس چند سطح مي توانند آن را به گونه اي مديريت كنند كه اهداف برنامه درسي را تعميم داده و تعميق بخشد. در اين حالت ، اجراي يك برنامه ويژه مدارس در طول سال تحصيلي ، نه تنها باعث برهم زدن برنامه آموزش رسمي سال دوم دبستان نمي شود ، بلكه با نيازها و خواسته هاي دانش آموزان و خواسته ها و شرايط محلي نيز سازگار خواهد بود. دارند. مناطق مدارس ، با توجه به انتخاب محتوا و دستورالعمل هاي طراحي ، نه تنها در وقت صرفه جويي مي كنند (يكي از بزرگترين چالش هاي معلمان چند سطح) ، بلكه به ساير راهنماهاي رسمي نيز كمك مي كنند.
طراحي هاي تلفيقي آموزشي ، خودآموزي در كلاس دوم دبستان ، ايجاد فرصت هاي گفتگوي دانش آموزان ، طراحي زمينه ها يا شرايطي كه دانش آموزان را با درجه بالايي روبرو مي كند ، انجام كارهاي اجتماعي در فعاليت ها ، پرسيدن س Orال يا ايجاد فرصت براي هر سطح جستجو. ، و ايجاد زمان از برخي جهات منجر به توليد محتوا مي شود ، مطالبي كه مي توانند فضاي يادگيري را غني كنند و در اجراي موثر اين برنامه بسيار مثر باشند.
برنامه درسي سطح مدرسه بر موضوعات خاص هنري ، حرفه هاي خاص ، موضوعات علمي ، مهارت هاي خاص ، سنت ها و آداب و رسوم محلي ، مباحث نظري ، تخصص هاي محلي و منطقه اي ، دوره هاي خاص تاريخي ، مدارس فكري يا سياسي يا آموزشي متمركز است. مي تواند در اين زمينه باشد. مسائل اجتماعي ، ورزشي ، زيست محيطي ، مسائل مربوط به رشد جسمي و عاطفي ، مشكلات اجتماعي و نوعي ميراث فرهنگي تهيه و تنظيم شود.
طراحي آموزشي توسط معلمان كلاس چند سطح
همچنين معلم بايد محتواي درس را انتخاب و طراحي كند. معلمان چند كلاسه بسته به نياز مدرسه و كلاس خود مي توانند موضوعات محلي ، رويدادهاي روز و مسائل چالش برانگيز در روستا يا منطقه خود را انتخاب كنند. هر منطقه و اقليم تابع شرايط آب و هوايي ، فضايي و قومي خاص خود و مسائل مربوط به محيط زندگي دانشجويان است. موضوعاتي مانند تاريخ محله و منطقه ، زندگي نامه شخصيت هاي مشهور محلي ، رويدادهاي فرهنگي فرهنگ و فرهنگ مردمان محلي ، گنجينه هاي هنري ، ميراث فرهنگي ، موزه هاي محلي ، وضعيت تجاري و صنعتي ، فرصت هاي شغلي ، منابع اقتصادي و گياهان و جانوران قابل اطلاع است. با احتساب
به گزارش تيتر نيوز ، معصومه فرهوش رئيس گروه برنامه ريزي و ارزشيابي دبستان در دفتر تحريريه سازمان پژوهش در اين مقاله كه در جلد هفتم ، شماره دوم مجله توسعه مدرسه فردا در سال 1999 منتشر شده ، نوشت: اين مفاهيم را مي توان در مدرسه استفاده كرد برنامه درسي. و در كلاسهاي متعدد. طراحي آموزشي با يك مفهوم مشترك براي همه كلاسها كه در دوره دوم معرفي مي شوند.
بنابراين ، در اين نوع طراحي آكادميك ، فعاليتهاي يادگيري با توجه به تواناييهاي جسمي و روحي دانش آموزان هر كلاس براي يك قسمت طراحي مي شوند. به عنوان مثال ، در نوش آباد ، كاشان معروف به “شهر زيرزميني” هنر بافتن بنفش است كه يكي از رسوم و صنايع دستي مردم كرد است يا تزريق كه يكي از صنايع دستي مردم است. بلوچستان. در بدست آوردن عكس از آنها ، سطح عملكرد مورد انتظار براي هر پايگاه تعيين شد. در اين طرح مي توان نقش و حمايت معلمان ، والدين و كارشناسان مجرب در اين زمينه را به خوبي مشخص كرد.
انتهاي پيام
- ۱۵ بازديد
- ۰ نظر