سفر به مرگ – سلام دكتر

به وبگاه تخصصي پزشكي ايران خوش آمديد.

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

سفر به مرگ – سلام دكتر

سلام دكتر / مركزي ما در آخرين روزهاي سال هستيم و چند روز ديگر نوروز فرا مي رسد ، اين دومين جشنواره نوروزي است كه كشور ما ميزبان مهمان ناخوانده اي به نام Coronavirus است ، ويروسي كه حضور وي بيش از پيش بازديدها و سفرهاي نوروزي را تحت تأثير قرار داد. از آنجا كه …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
سفر به مرگ – سلام دكتر

سفر به مرگ – سلام دكتر https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دكتر/ https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دكتر/#respond سلام دكتر Sun, 14 Mar 2021 03:13:23 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دكتر/

سلام دكتر / مركزي ما در آخرين روزهاي سال هستيم و چند روز ديگر نوروز فرا مي رسد ، اين دومين جشنواره نوروزي است كه كشور ما ميزبان مهمان ناخوانده اي به نام Coronavirus است ، ويروسي كه حضور وي بيش از پيش بازديدها و سفرهاي نوروزي را تحت تأثير قرار داد. از آنجا كه …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
سفر به مرگ – سلام دكتر

سلام دكتر / مركزي ما در آخرين روزهاي سال هستيم و چند روز ديگر نوروز فرا مي رسد ، اين دومين جشنواره نوروزي است كه كشور ما ميزبان مهمان ناخوانده اي به نام Coronavirus است ، ويروسي كه حضور وي بيش از پيش بازديدها و سفرهاي نوروزي را تحت تأثير قرار داد.

از آنجا كه پرونده كرونا در بيشتر مناطق ايران آبي يا زرد شده است و استان هاي كمي به رنگ قرمز و نارنجي درآمده اند ، بنابراين اين روزها زمزمه هاي رفتن به سفر شنيده مي شود ، اما واقعيت اين است كه اين مهمان ناخوانده همچنان به ايجاد شرايط نامناسب ادامه مي دهد در كشور. در چنين شرايطي كه روزانه صدها نفر بيمار مي شوند و ده ها نفر جان خود را از دست مي دهند ، آنها نبايد به راحتي برنامه سفر خود را بكشند و با خانواده خود سوار واگن هاي Killer Aura شوند و به جاي تفريح ​​و مسافرت ، مراقب سلامتي خود باشند. .

در همين راستا ، سخنگوي دانشكده علوم پزشكي ساوا در مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران (سلام دكتر) ، با اشاره به اينكه سفر خطر ابتلا به ويروس كرونا و شيوع ويروس در جهان را افزايش مي دهد ، گفت: “بنابراين ماندن در خانه و پرهيز از مسافرت بهترين روش است. از ابتلاي خود و ديگران به ويروس كرون.

دكتر محمود كريمي با تأكيد بر اينكه امكان ابتلا به عفونت عروق ويروس كرونا در هنگام مسافرت و بروز علائم بيماري عروق ويروس كرونا قلب وجود دارد ، گفت: حتي اگر علائمي نداشته باشيم ويروس كرونا را در بين اطرافيان پخش خواهيم كرد. اگر در حين پرواز فاصله جسمي بين ما و ديگران كمتر از دو متر باشد ، در اين صورت ما يا ديگران بيشتر به عفونت عروق ويروس كرونا مبتلا مي شويم و اگر ما يا همسفرانمان در يك گروه پر خطر قرار داشته باشيم ، اگر دچار التهاب رگ شويم ، علائم شديد يا بسيار شديدي را تجربه مي كنيم. تاجي ما رنج مي بريم.

وي همچنين به مسافرت هوايي در هنگام كرونا اشاره كرد و افزود: ايستادن در صف در ايست بازرسي و ترمينال فرودگاه معمولاً با نزديك شدن به ديگران و لمس برخي از سطوح همراه است و از طرف ديگر نشسته در هواپيماي پر از مسافر ، در محل فاصله دو متر با ديگران و براي چندين ساعت كار از نظر شيوع ويروس كرونا ويروسي دارد.

در مورد سفرهاي جاده اي با حمل و نقل عمومي در طول كرونا (با اتوبوس يا قطار) ، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ساوا گفت: “در بيشتر موارد ، هنگام مسافرت با اتوبوس يا قطار ، بايد دو متر دورتر بنشينيم ديگران براي چند ساعت و اين به دليل شيوع ويروس است. كرونا خطر بالايي محسوب مي شود در مسافرت هاي جاده اي با اتومبيل در طول كرونا ، توقف در وسط جاده براي سوخت ، غذا و بهداشت ما را در معرض نزديك بودن با ساير افراد قرار مي دهد. افراد يا لمس سطوح

در پاسخ به س questionالي ، آيا مسافرت و اقامت در خانه اقوام يا دوستان در طول كرونا ايمن است؟ وي گفت: مسافرت خطر شيوع ويروس كرونا را افزايش مي دهد. اين خطر به ويژه در صورت گسترش زياد كرونا در مبدا يا مقصد بسيار زياد است. رفتن به خانه براي افرادي كه در معرض خطر هستند خطرناك تر است زيرا در صورت ابتلا به عفونت عروق ويروس كرونا علائم شديدي را نشان مي دهند.

دكتر.. كريمي پرسيد: آيا تورهاي طبيعت گردي و كمپينگ ايمن هستند؟ وي همچنين گفت كه در مناطق جغرافيايي كه ويروس كرونا پخش مي شود ، سفرهايي كه با استفاده از امكانات كمپينگ و در قلب طبيعت انجام مي شود خطر شيوع و ابتلا به ويروس كرونا را افزايش مي دهد. زيرا در بسياري از مناطق اين مسافران مجبور به استفاده از امكانات عمومي مي شوند و ممكن است در فاصله كمي از مناطق ديگر باشند. رفتن به مكان هاي دور افتاده نيز مشكلات خاص خود را دارد. زيرا در صورت بيماري دسترسي به امكانات پزشكي در اين مناطق بسيار دشوار است.

وي در رابطه با سفر به روستاها براي ملاقات با اقوام و بزرگان گفت: مسافرت از شهرهاي بزرگ مانند تهران به روستاها نيز خطرناك است زيرا ممكن است در اثر مراجعه به عيد نوروز در ميان مسافران مبتلا به بيماري ويروس كرونا قلب و حتي بدون علائم باشد. ” اين احتمال شيوع ويروس در بين اهالي روستاست. توصيه مي شود تا آنجا كه ممكن است براي گشت و گذار و تفريح ​​سفر نكنيد و از مسافرت و گشت و گذار خودداري كنيد تا در آينده واكسن هاي بهتري براي كشور ايجاد شود.

سخنگوي دانشكده علوم پزشكي ساوا افزود: به طور كلي از ابتداي شيوع بيماري عروق ويروس كرونا قلب تاكنون 13741 نفر در ساوا و زرنديه به اين بيماري آلوده شده اند و متاسفانه 329 نفر جان خود را از دست داده اند.

وي افزود: در حال حاضر 19 نفر در بيمارستان بستري هستند. يكي از تفاوتهاي بين كرون انگليس و چين سرعت انتقال و شروع علائم طي 48 تا 72 ساعت پس از تماس با بيمار و شدت آن در 48 ساعت است.

وي گفت: “در صورت مشاهده علائم شريان ويروس كرونا مانند تب ، سرفه ، علائم دستگاه گوارش و غيره ، در اسرع وقت به مركز شرايين ويروس كرونا انتخابي يا مراكز خدمات سلامت جامع در منطقه خود برگرديد.”

به گزارش سلام دكتر ، با شيوع ويروس جهش يافته انگليسي ، جوانان ، افراد مسن و كودكان ، به طور خلاصه ، از هر طيف و سني به اين بيماري آلوده مي شوند و اينگونه نيست كه بخواهيم بين افراد و همه تفاوت قائل شويم. . امروزه افراد در هر سني طعمه اين ويروس كشنده مي شوند. اگرچه واكسن ها در سراسر كشور توزيع مي شوند و ضمن ايمن سازي سيستم ايمني ، اين بيماري را كنترل مي كنند ، اما هنوز هم به نظر مي رسد كه بهترين راه براي در امان ماندن از بيماري CHD رعايت پروتكل ها و دستورالعمل هاي بهداشتي و مهمتر از همه ماندن در ايام نوروز در خانه و جلوگيري از مسافرت و مسافرتهاي خانوادگي است. .

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
سفر به مرگ – سلام دكتر

https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دكتر/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.