چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

عليزاده: بيماران ديابتي در تهيه انسولين قلمي دچار مشكل هستند

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به كمبود انسولين مكتوب ، از وزارت بهداشت خواست هر چه زودتر اين دارو را در اختيار بيماران ديابتي قرار دهد. به گزارش تيتر نيوز ، علي عليزاده ، نماينده ماريگائون ، در يادداشت عمومي در جلسه علني امروز پارلمان گفت: “انسولين مانند اكسيژن قند …

عليزاده: بيماران ديابتي در تهيه انسولين قلمي دچار مشكل هستند https://titr-news.ir/2021/01/عليزاده-بيماران-ديابتي-در-تهيه-انسولي/ تيتر نيوز Wed, 13 Jan 2021 09:34:08 0000 علمي و پزشكي https://titr-news.ir/2021/01/عليزاده-بيماران-ديابتي-در-تهيه-انسولي/ رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به كمبود انسولين مكتوب ، از وزارت بهداشت خواست هر چه زودتر اين دارو را در اختيار بيماران ديابتي قرار دهد. به گزارش تيتر نيوز ، علي عليزاده ، نماينده ماريگائون ، در يادداشت عمومي در جلسه علني امروز پارلمان گفت: “انسولين مانند اكسيژن قند …

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به كمبود انسولين مكتوب ، از وزارت بهداشت خواست هر چه زودتر اين دارو را در اختيار بيماران ديابتي قرار دهد.

به گزارش تيتر نيوز ، علي عليزاده ، نماينده ماريگائون ، در يادداشت عمومي در جلسه علني امروز پارلمان گفت: “انسولين مانند اكسيژن قند است. ديابت از مدت ها قبل وجود داشته است.” طعم تلخ و دردناك انسولين را احساس كنيد. آنها در تهيه انسولين مشكل دارند ، اگر آن را در گوشه بازار آزاد پيدا كنند ، آنقدر گران است كه بيشتر دوستداران نمي توانند آن را دريافت كنند.

وي افزود: آمارهاي رسمي نشان مي دهد 11 درصد افراد بالاي 25 سال مبتلا به ديابت هستند ، به اين معني كه حدود 5 ميليون نفر به بيماري نياز به چرت زدن مبتلا هستند كه از اين تعداد روزانه حدود 700 هزار نفر هستند. گاهي اوقات به درمان نياز است. ” آنها از اين داروها استفاده مي كنند اما در تلاشند تا با كمبود شديد اين داروها كنار بيايند. انسولين قلم را فقط مي توان از بازار سياه و با قيمت هاي بالا تهيه كرد ، اگرچه وزارت بهداشت در تلاش است اين مسئله را مديريت كند ، اما در بسياري از موارد. در شهرها خصوصاً در شهرهاي محروم ، حتي اگر افراد در سيستم بهداشتي ثبت نام كرده باشند ، اما به انسولين قلم دسترسي ندارند.

اعضاي هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشتند: وزارت صحت عامه در تلاش است بيماران ديابتي را به استفاده از آمپول هاي قديمي ترغيب كند اما بسياري از بيماران به دليل كهولت سن و عدم پشتيباني قادر به اين كار نيستند. از عضله استفاده كنيد. براي استفاده.

عليزاده ادامه داد: وزارت بهداشت مدتي پيش گفت كه انسولين كافي وارد كرده و توليد كرده و كمبودي در آن وجود ندارد ، در حالي كه بيماران ديابتي به ويژه در شهرها از دسترسي به انسولين مكتوب شكايت دارند. نه ، دولت مجبور است داروي مورد نياز مردم را تأمين كند.

علي نكزاد ، مسئول اين قسمت از جلسه علني مجلس ، در پاسخ به اظهارات گفت: “بحثي كه شما مطرح كرديد مهم است. من از كميسيون بهداشت و پزشكي مجلس شوراي اسلامي مي خواهم كه اين موضوع را بررسي كند.” چون اين موضوع مهم است و ملي است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.