چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تاب آوري اقشار ضعيف طي بحران كرونا از نگراني‌هاي نظام سلامت است

پايگاه خبري دكتر عليرضا زالي در ديدار با رييس و معاونين كميته امداد امام خميني (ره)، اين مجموعه را يكي از نهادهاي حمايتي بسيط و جامع دانست و گفت: زماني كه حضرت امام (ره) توانمندسازي و محروميت زدايي از قشر ضعيف جامعه را به عنوان يكي از راهبردهاي اساسي انشا كردند، كميته امداد تشكيل شد …

منبع :
تاب آوري اقشار ضعيف طي بحران كرونا از نگراني‌هاي نظام سلامت است

تاب آوري اقشار ضعيف طي بحران كرونا از نگراني‌هاي نظام سلامت است https://ijmarket.com/blog/تاب-آوري-اقشار-ضعيف-طي-بحران-كرونا-از-نگ/ https://ijmarket.com/blog/تاب-آوري-اقشار-ضعيف-طي-بحران-كرونا-از-نگ/#respond ايجي ماركت Sun, 01 Nov 2020 19:04:03 0000 اخبار بازار https://ijmarket.com/blog/تاب-آوري-اقشار-ضعيف-طي-بحران-كرونا-از-نگ/

پايگاه خبري دكتر عليرضا زالي در ديدار با رييس و معاونين كميته امداد امام خميني (ره)، اين مجموعه را يكي از نهادهاي حمايتي بسيط و جامع دانست و گفت: زماني كه حضرت امام (ره) توانمندسازي و محروميت زدايي از قشر ضعيف جامعه را به عنوان يكي از راهبردهاي اساسي انشا كردند، كميته امداد تشكيل شد …

منبع :
تاب آوري اقشار ضعيف طي بحران كرونا از نگراني‌هاي نظام سلامت است

پايگاه خبري

دكتر عليرضا زالي در ديدار با رييس و معاونين كميته امداد امام خميني (ره)، اين مجموعه را يكي از نهادهاي حمايتي بسيط و جامع دانست و گفت: زماني كه حضرت امام (ره) توانمندسازي و محروميت زدايي از قشر ضعيف جامعه را به عنوان يكي از راهبردهاي اساسي انشا كردند، كميته امداد تشكيل شد و تاكنون كارنامه درخشاني داشته است.

وي ادامه داد: امروزه كميته امداد امام خميني (ره) ملجا و پناهگاه يكي از نابرخوردارترين اقشار جامعه است و تلاش هر فردي كه در ابعاد مديريتي و پشتيباني اين مجموعه مشاركت دارد، با دعاي خير مردم قرين است. كار در اين كميته ماهيتي ميهني و شرعي دارد.

زالي با اشاره به تشكيل ستاد مجزاي مقابله با كرونا در كميته امداد امام خميني (ره)، بيان كرد: اين اقدام حركت هوشمندانه‌اي بود و تجربه نشان مي‌دهد در هر نهادي كه ستاد متمركز و هدفمند در راستاي مقابله با بحران شكل گرفته توفيقات بيشتري حاصل شده است.

فرمانده ستاد مقابله با بيماري كرونا در كلانشهر تهران، تصريح كرد: گستره عملكرد كميته امداد، گستره ملي است و ممكن است در ابعاد فراملي هم مصاديقي داشته باشد. همچنين اين تشكيلات منضبط و منسجم مي‌تواند نقش مهمي در مقابله با بيماري جهان شمول كرونا و زيان‌هاي گسترده اقتصادي و اجتماعي ناشي از آن به ويژه در اقشار ضعيف جامعه ايفا كند.

زالي اختلال در تاب آوري اقشار ضعيف در پي پاندمي كوويد-۱۹ را يكي از اساسي‌ترين نگراني‌هاي جامعه اعلام كرد و افزود: بروز اين مشكل در كنترل اپيدمي نقش معكوس خواهد داشت. با نگاه حمايتي كميته امداد امام خميني (ره) مي‌توان تا حد زيادي از پيامدهاي اين موضوع و حتي ميزان ابتلا و مرگ و مير ناشي از كرونا، به خصوص در استان و شهر تهران پيشگيري كرد. از طرفي نحوه ساماندهي حمايت ها و شناسايي اين اقشار مي تواند در اين مسير كمك كننده باشد.

زالي اظهار كرد: حضور نهادهاي حمايتي، همچون ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و بنياد مستضعفان در كنار كميته امداد امام (ره)، مدلي موفق براي مقابله با بحران‌هاي اقتصادي، اجتماعي و بهداشتي است، تجربه اين مدل در دوران بحراني كنوني به وضوح ديده مي‌شود.

وي توانمندسازي اجتماعي را يكي از راهبردهاي اساسي پايگاه خبريد بالادستي كميته امداد دانست و گفت: ستاد مقابله با بيماري كرونا در تهران آمادگي هر نوع همكاري در راستاي توانمندسازي اجتماعي با اين نهاد مردمي را دارد و ارائه بسته‌هاي آموزشي در حوزه كرونا، ارائه پايگاه خبريمه‌هاي پودماني براي كاركنان و جمعيت تحت پوشش كميته امداد امام(ره)، شكل گيري پژوهش‌ها و استفاده از ظرفيت هاي داده‌اي مشترك و ايجاد زمينه براي آشنايي دانشجويان با مصاديق فعاليت‌هاي انسان دوستانه و محروميت زدا مي‌تواند در قالب اين همكاري اقدامي موثر باشد.

وي ادامه داد: غربالگري، رديابي بيماران، بيماريابي، قرنطينه سازي و حمايت هاي بهداشتي از مهمترين ابعادي است كه در اين شرايط مي‌تواند در قالب فعاليتي مشترك تقويت شود.

زالي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا و تبيين راهبرد نوين مديريتي در حوزه پاندمي با بن مايه مشاركت مردمي توسط ايشان، عنوان كرد: اشراف كميته امداد امام (ره) به محلات به عنوان يك نهاد مردمي و كنش گر غيرفعال در كنار ستاد نقش پررنگي مي‌تواند داشته باشد.

دكتر افشين زرقي معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز در اين ديدار بر اهميت تبادل اطلاعات و داده‌هاي مرتبط به منظور طراحي فرآيندهاي پژوهشي در راستاي تقويت ابعاد مديريتي و اجتماعي اين نهاد مردمي تاكيد و آمادگي معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه را در اين زمينه اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، همچنين دكتر سيد مرتضي بختياري، رييس كميته امداد امام خميني (ره) ضمن تقدير از تلاش هاي شبانه روزي ستاد مقابله با بيماري كرونا در تهران و مدافعان سلامت، گزارش مختصري از فعاليت‌هاي اين نهاد در راستاي كنترل اين بيماري ارائه داد و گفت: در اين دوران، بسياري از مددجويان توليد كننده، خط توليد خود را براي توليد ماسك تغيير دادند و در حال حاضر روزانه بالغ بر يك ميليون ماسك از سوي مددجويان به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اهدا مي شود.

به گفته وي، اين حمايت‌ها با رهنمودهاي مقام معظم رهبري در شرايط اقتصادي و اجتماعي كنوني، كشور را در دنيا سربلند كرد.

جهت ديدن مقالات بيشتردر مجموعه اخبار كسب و كار كليك كنيد 

https://drghiasvand.com/تاب-آوري-اقشار-ضعيف-طي-بحران-كرونا-از-نگ/

مسووليت كليه محتواي سايت بر عهده منابع اصلي بوده وبانك مشاغل اينفوجاب هيچ مسووليتي در قبال محتوا ندارد.

منبع :
تاب آوري اقشار ضعيف طي بحران كرونا از نگراني‌هاي نظام سلامت است

https://ijmarket.com/blog/تاب-آوري-اقشار-ضعيف-طي-بحران-كرونا-از-نگ/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.